Tko je osvojio jackpot?
Najčešće korišten izraz u današnje vrijeme zasigurno je „recesija“. Ne postoji tvrtka na tržištu koja se nije suočila sa kriznim situacijama u poslovanju, učestalim borbama sa tržištem i prevrtljivim potrošaćima koji svakodnevno brzo i lako smanjuju potrošnju.
Kako bi se pripremili za „ono najgore“ većina tvrtki poseže za restriktivnom mjerama a najčešće su vezani za smanjenje troškova poslovanja.
Kada bi Vas pitali koji ćete trošak prvo eliminirati u očekivnju smanjenja prodaje Vaših proizvoda što bi ste nam odgovorili?
DA, naravno..marketing!
I što ćete još napraviti?
Aha, da,da... stavit ćete naglasak na ostvarenje kratkoročnog profita!
A koji Vam je sljedeći korak?
Eh, da..sakrit ćete se u mišju rupu i čekati da Vam konkurencija uzme dio tržišnog kolača „pred nosom“!
Nažalost, moramo Vas obavijestiti da zanemarivanje marke/branda, komunikacije sa tržištem tj Vašim potrošaćima u vrijeme recesije ima dalekosežne posljedice za poslovanje i opstanak Vaše tvrtke na tržištu.
Jeste li razmišljali što će se za to vrijeme događati sa Vašim postojećim kupcima?
Niste!
E pa najveća vrijednost u vrijeme recesije su upravo vaši postojeći kupci! Kako bi ih zadržali, svakako trebate poraditi na tome da ih nagradite za njihovu vjernost i lojalnost te ih podsjetiti zašto je Vaš brand vrijedan cijene fokusirajući se na njegove funkcionalne prednosti. Postoje mnoge marketinške aktivnosti koje su u kriznim vremenima fokusirane na Vaše postojeće kupce.
Marke /brandovi mogu bez oglašavanja (komunikacije) neko vrijeme, najčešće oko godinu dana, no nakon toga njihova moć drastično počinje padati. A kada se to jednom dogodi, vrlo je teško ponovno vratiti se u „sedlo“.
Postoji velika količina podataka i dokaza koji nam sugeriraju kako nije dobra ideja smanjiti oglašavanje/marketinške aktivnosti u vrijeme recesije kako bi se ostvario financijski cilj. Istraživanja su pokazala da je najbolja strategija za dugoročni povrat uložene investicije u marketing upravo u vrijeme recesije.
Zašto je tome tako?
- Za vrijeme recesije većina Vaših konkurenata smanjuje investiranje u marketing što Vas automatski dovodi u prednost gdje će Vaš brand postati vidljiviji i tako ostvariti prednost na tržištu
- Medijski prostor smanjenog je intenziteta zbog smanjenog broja oglašivača te predstavlja idealni prostor da dobijete više medijskog prostora zbog nižih cijena medija
- Smanjena „medijska buka“ idealna je za lansiranje Vašeg novog proizvoda koji će puno brže doći do Vaših potencijalnih kupaca
Stoga, koju ćete strategiju odabrati najviše ovisi o Vama. Bit će tu gubitnika ali i onih sa osvojenim „jackpotom“.
Kada su vremena teška idealno je vrijeme za povećanje tržišnog udjela. Stoga, budite mudri i učite na tuđim greškama..