Tko je osvojio jackpot?

Najčešće korišten izraz u današnje vrijeme  zasigurno je  „recesija“. Ne postoji  tvrtka na tržištu  koja se nije suočila sa kriznim situacijama u poslovanju, učestalim borbama  sa tržištem i prevrtljivim potrošaćima koji svakodnevno brzo i lako smanjuju potrošnju.

Kako bi se pripremili za „ono najgore“ većina tvrtki poseže za restriktivnom mjerama a najčešće  su vezani za smanjenje troškova poslovanja.

Kada bi Vas pitali koji ćete  trošak prvo eliminirati u očekivnju smanjenja prodaje Vaših proizvoda što bi ste nam odgovorili?

DA, naravno..marketing!

 I što ćete još napraviti?

Aha, da,da... stavit ćete naglasak na ostvarenje kratkoročnog profita!

A koji Vam je sljedeći korak?

Eh, da..sakrit ćete se u mišju rupu i čekati da Vam konkurencija uzme dio tržišnog kolača „pred nosom“!

Nažalost, moramo Vas obavijestiti da  zanemarivanje marke/branda, komunikacije sa tržištem tj Vašim potrošaćima u vrijeme recesije  ima dalekosežne posljedice za poslovanje i opstanak Vaše tvrtke na tržištu.

Jeste li razmišljali što će se za to vrijeme događati sa Vašim postojećim kupcima?

Niste!

E pa najveća vrijednost u vrijeme recesije su upravo vaši postojeći kupci! Kako bi ih zadržali, svakako trebate poraditi na tome da ih nagradite za njihovu vjernost i lojalnost te ih podsjetiti zašto je Vaš brand vrijedan cijene fokusirajući se na njegove funkcionalne prednosti. Postoje mnoge marketinške aktivnosti koje su u kriznim vremenima fokusirane na Vaše postojeće kupce.

Marke /brandovi mogu bez oglašavanja (komunikacije) neko vrijeme, najčešće oko godinu dana, no nakon toga njihova moć drastično počinje padati. A kada se to jednom dogodi, vrlo  je teško ponovno  vratiti se u „sedlo“.

Postoji velika količina podataka i dokaza koji nam sugeriraju kako nije dobra ideja smanjiti oglašavanje/marketinške aktivnosti u vrijeme recesije kako bi se ostvario financijski cilj. Istraživanja su pokazala da je najbolja strategija za dugoročni povrat uložene investicije u marketing upravo u vrijeme recesije.

 Zašto je tome tako?

  1. Za vrijeme recesije većina Vaših konkurenata smanjuje investiranje u marketing što Vas automatski dovodi u prednost gdje će Vaš brand postati vidljiviji i tako ostvariti prednost na tržištu
  2. Medijski prostor smanjenog je intenziteta  zbog smanjenog broja oglašivača te predstavlja idealni prostor da dobijete više medijskog prostora zbog nižih cijena medija
  3. Smanjena „medijska buka“ idealna je za lansiranje Vašeg novog proizvoda koji će puno brže doći do Vaših potencijalnih kupaca

 

Stoga, koju ćete strategiju odabrati najviše ovisi o Vama. Bit će tu gubitnika ali  i  onih sa osvojenim „jackpotom“.

Kada su vremena teška idealno je vrijeme za povećanje tržišnog udjela. Stoga, budite mudri i učite na tuđim greškama..

Božene PlazZeriano 16, 42000 Varaždin
tel / fax: +385 42 494 059
m: electus@electus-agencija.hr

Petra Golubar
m: petra@electus-agencija.hr
mob 091 333 0664

novo iz bloga

Kuda plovi ovaj brod

Brendiranje- Vaš putokaz za  uspjeh!